(Unicode)
ရဟန်းသံဃာကို လှူရင် ဖိနပ်ချွတ်ပြီးမှ လှူရတယ်လို့ မိဘဆရာများက သင်ခဲ့ကြပါတယ်။ ဖိနပ်မချွတ်ပဲ လှူခဲ့ရင် အလှူမြောက်ပါသလား။ အကျိုးအပစ် ရှိပါသလား။
ရဟန်းတွေရဲ့ ၂၂၇ သွယ်သော သိက္ခာပုဒ်မှာ ခြေနင်း၊ ဖိနပ် စီးထားသောသူကို တရားမဟောရဟု ပါရှိပါတယ်။ ဒါကြောင့် အကယ်၍ မိမိမှ ဖိနပ်မချွတ်ပဲ လှုဒါန်းရင် အလှုခံ ရဟန်းမှ တရားဟောပြောခြင်လျှင်တောင်မှ ဟောပြောခွင့်မရဖြစ်နေမှာ ဖြစ်တဲ့အတွက်ကြောင့် ဖိနပ်မစီးသင့်ပါဘူး။ ဘုန်းကြီးကျောင်းဝင်းအတွင်း ဝင်လျှင် ဖိနပ်ချွတ်ဝင်ကြသော သဘောတရားနဲ့ အတူတူပါပဲ။ သာသနာတော်မှာ သီးသန့် သတ်မှတ် (ဖိနပ်ချွတ်ရမည်ဟု) ထားတာ မတွေ့ရှိပါ။ ဖိနပ်မချွတ်လည်း အလှူတော့မြောက်တယ်။ ဒါပေမယ့် သက္ကစ္စ မဖြစ်ပါဘူး။ ဒါနအကျိုးရတယ်၊ သကစ္စအကျိုး မရပါဘူး။
သက္ကစ္စဆိုတာ ရိုရိုသေသေလှူတာ လေးလေးစားစား လှူတာကို ပြောတာပါ။ ဒါနအကျိုးကြောင့် ကြွယ်ဝမယ်၊အခြွေအရံ ပေါမယ်။ ဒါပေမယ့် သက္ကစ္စ မဖြစ်တော့ အခြွေအရံကအစ ကိုယ့်ကို မလေးစားဘူးပေါ့။ လူလေးစား မခံရဘူးပေါ့။ ဘကြီးတော်မင်းနဲ့ မယ်နုတို့ဟာ အဖိုး၃သိန်းတန်တဲ့ အုတ်ကျောင်းကိုရေစက်ချတဲ့နေ့မှာ ဆရာတော်ဦးဗုဓ်ဟာ ကန်တော့ခန်းပြီးတာတောင် သီလမပေးဘူးတဲ့။ ဘာလို့လဲဆိုတော့ ဘကြီးတော်ဟာ ထိခြင်းငါးပါးနဲ့ မရှိခိုးပဲ ခေါင်းအုံးခံထားလို့တဲ့။ ခေါင်းအုံးဖယ်ပြီးတာတောင် ရှိခိုးတာ အ ချိုးကျမှ သီလပေးသတဲ့ဗျာ။
Credit-မင်္ဂလာသတင်းစဉ်
(Zawgyi)
ရဟန္းသံဃာကို လႉရင္ ဖိနပ္ခြၽတ္ၿပီးမွ လႉရတယ္လို႔ မိဘဆရာမ်ားက သင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဖိနပ္မခြၽတ္ပဲ လႉခဲ့ရင္ အလႉေျမာက္ပါသလား။ အက်ိဳးအပစ္ ရွိပါသလား။
ရဟန္းေတြရဲ႕ ၂၂၇ သြယ္ေသာ သိကၡာပုဒ္မွာ ေျခနင္း၊ ဖိနပ္ စီးထားေသာသူကို တရားမေဟာရဟု ပါရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အကယ္၍ မိမိမွ ဖိနပ္မခြၽတ္ပဲ လႈဒါန္းရင္ အလႈခံ ရဟန္းမွ တရားေဟာေျပာျခင္လွ်င္ေတာင္မွ ေဟာေျပာခြင့္မရျဖစ္ေနမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဖိနပ္မစီးသင့္ပါဘူး။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းဝင္းအတြင္း ဝင္လွ်င္ ဖိနပ္ခြၽတ္ဝင္ၾကေသာ သေဘာတရားနဲ႔ အတူတူပါပဲ။ သာသနာေတာ္မွာ သီးသန႔္ သတ္မွတ္ (ဖိနပ္ခြၽတ္ရမည္ဟု) ထားတာ မေတြ႕ရွိပါ။ ဖိနပ္မခြၽတ္လည္း အလႉေတာ့ေျမာက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ သကၠစၥ မျဖစ္ပါဘူး။ ဒါနအက်ိဳးရတယ္၊ သကစၥအက်ိဳး မရပါဘူး။
သကၠစၥဆိုတာ ႐ို႐ိုေသေသလႉတာ ေလးေလးစားစား လႉတာကို ေျပာတာပါ။ ဒါနအက်ိဳးေၾကာင့္ ႂကြယ္ဝမယ္၊အေႁခြအရံ ေပါမယ္။ ဒါေပမယ့္ သကၠစၥ မျဖစ္ေတာ့ အေႁခြအရံကအစ ကိုယ့္ကို မေလးစားဘူးေပါ့။ လူေလးစား မခံရဘူးေပါ့။ ဘႀကီးေတာ္မင္းနဲ႔ မယ္ႏုတို႔ဟာ အဖိုး၃သိန္းတန္တဲ့ အုတ္ေက်ာင္းကိုေရစက္ခ်တဲ့ေန႔မွာ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ဟာ ကန္ေတာ့ခန္းၿပီးတာေတာင္ သီလမေပးဘူးတဲ့။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဘႀကီးေတာ္ဟာ ထိျခင္းငါးပါးနဲ႔ မရွိခိုးပဲ ေခါင္းအုံးခံထားလို႔တဲ့။ ေခါင္းအုံးဖယ္ၿပီးတာေတာင္ ရွိခိုးတာ အ ခ်ိဳးက်မွ သီလေပးသတဲ့ဗ်ာ။
Credit-မဂၤလာသတင္းစဥ္
ရဟန်းသံဃာကို လှူရင် ဖိနပ်ချွတ်ပြီးမှ လှူရတယ်လို့ မိဘဆရာများက သင်ခဲ့ကြပါတယ်။ ဖိနပ်မချွတ်ပဲ လှူခဲ့ရင် အလှူမြောက်ပါသလား။ အကျိုးအပစ် ရှိပါသလား။
ရဟန်းတွေရဲ့ ၂၂၇ သွယ်သော သိက္ခာပုဒ်မှာ ခြေနင်း၊ ဖိနပ် စီးထားသောသူကို တရားမဟောရဟု ပါရှိပါတယ်။ ဒါကြောင့် အကယ်၍ မိမိမှ ဖိနပ်မချွတ်ပဲ လှုဒါန်းရင် အလှုခံ ရဟန်းမှ တရားဟောပြောခြင်လျှင်တောင်မှ ဟောပြောခွင့်မရဖြစ်နေမှာ ဖြစ်တဲ့အတွက်ကြောင့် ဖိနပ်မစီးသင့်ပါဘူး။ ဘုန်းကြီးကျောင်းဝင်းအတွင်း ဝင်လျှင် ဖိနပ်ချွတ်ဝင်ကြသော သဘောတရားနဲ့ အတူတူပါပဲ။ သာသနာတော်မှာ သီးသန့် သတ်မှတ် (ဖိနပ်ချွတ်ရမည်ဟု) ထားတာ မတွေ့ရှိပါ။ ဖိနပ်မချွတ်လည်း အလှူတော့မြောက်တယ်။ ဒါပေမယ့် သက္ကစ္စ မဖြစ်ပါဘူး။ ဒါနအကျိုးရတယ်၊ သကစ္စအကျိုး မရပါဘူး။
သက္ကစ္စဆိုတာ ရိုရိုသေသေလှူတာ လေးလေးစားစား လှူတာကို ပြောတာပါ။ ဒါနအကျိုးကြောင့် ကြွယ်ဝမယ်၊အခြွေအရံ ပေါမယ်။ ဒါပေမယ့် သက္ကစ္စ မဖြစ်တော့ အခြွေအရံကအစ ကိုယ့်ကို မလေးစားဘူးပေါ့။ လူလေးစား မခံရဘူးပေါ့။ ဘကြီးတော်မင်းနဲ့ မယ်နုတို့ဟာ အဖိုး၃သိန်းတန်တဲ့ အုတ်ကျောင်းကိုရေစက်ချတဲ့နေ့မှာ ဆရာတော်ဦးဗုဓ်ဟာ ကန်တော့ခန်းပြီးတာတောင် သီလမပေးဘူးတဲ့။ ဘာလို့လဲဆိုတော့ ဘကြီးတော်ဟာ ထိခြင်းငါးပါးနဲ့ မရှိခိုးပဲ ခေါင်းအုံးခံထားလို့တဲ့။ ခေါင်းအုံးဖယ်ပြီးတာတောင် ရှိခိုးတာ အ ချိုးကျမှ သီလပေးသတဲ့ဗျာ။
Credit-မင်္ဂလာသတင်းစဉ်